woensdag 4 mei 2016

Een kaartje van een A4 vel maken

Hallo allemaal,
 

Een tijdje geleden kreeg ik een hele leuke kleine workshop.
Uit een A4 een kaartje maken.
Veel heb je niet nodig.
Een A4 vel, liniaal, potlood, schaar en 2zijdig plaktape.
(smal of breed die je zelf met de schaar smal knipt.)

  1. De vel over de lengte en breedte doormidden vouwen. hier onder zie je de voorbeelden.
  2. Over de breedtelijn met de schaar tot het middelpunt knippen.
  3. Links bovenaan de punt terug vouwen.
    Je kunt zelf kiezen hoe  groot je het kaartje wil maken maar ik heb v.a. de middenlijnen naar links gemeten; bovenaan 4,5 cm en v.a. de breedtelijn aan de linker kant naar boven 8,5 cm.
    V
    .a. de gemeten punten de punt terug naar het middelpunt vouwen.
  4. Rechts onderaan heb ik v.a. de hoogtelijn 1,5 cm naar rechts en v.a. de breedtelijn 5,5 cm  naar beneden gemeten.
    Tussen deze punten de punt van de vel terug naar het middelpunt vouwen.
  5. De punten vast plakken.
  6. V.a. de omgeslagen punt, langs de buitenrand, rechtsboven 8,5 cm naar het ingeknipte gedeelte 2zijdig plaktape (smal) aanbrengen.  
    Bij de omgeslagen punt, rechtsonder langs de buitenkant, 5,5  cm plaktape tot aan de vouwlijn, die de breedte aan geeft, aanbrengen. D
    De smalle plaktape ook aanbrengen aan de rechterkant van de middenlijn van onderaf tot aan de middelpunt aanbrengen. Is ca. 14 cm.
    Het beschermpapiertje van de tape afhalen.
  7. De flap linksboven naar rechts vouwen. De plaktape goed aanwrijven.
  8. De onderste helft naar boven vouwen.
  9. De plaktape ook weer goed aanwrijven
  10. Het rechter gedeelte nu naar achteren vouwen en de basis van je kaartje is klaar

    TIP: Voor een goed resultaat.
    Maak de vouwen goed scherp met o.a. een vouwbeen, de oog of achterkant van een schaar.


    Ik hoop dat de omschrijving duidelijk genoeg is.
    Voor alle zekerheid heb ik hieronder ook nog de stappen met afbeeldingen geplaatst. Hiervoor heb ik Multi gekleurd papier gebuikt zodat de stappen wat beter te zien zijn. Eerst met wit papier geprobeerd maar de stappen waren toen minder goed zichtbaar.
                                                                                     Succes, Joke sk
     
     


4 opmerkingen:

  1. Hallo Joke,

    Ik zag een aantal reacties van jou op mijn blog en was nieuwsgierig naar jou blog. Het is leuk en kleurrijk, heel anders dan de mijne.

    Je had een vraag gesteld op mijn blog waar ik mee embos. Dat is met embossingpoeder en een heattool. Dan smelt het op je papier. Het is niet hetzelfde embossen als met de cuttlebug.

    Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag. Veel plezier met freubelen en knutselen.
    Groetjes Conny de Lely
    KiCoStamps

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Conny,
      Leuk om een reactie van jou hier te vinden en bedankt voor jou antwoord op mijn vraag.
      Er gaat geen week voor bij of ik ben op een van je sites of spiek bij jou, via You Tube, hoe je toch zoveel mooie dingen weet te maken.
      Eens hoop ik in de gelegenheid te zijn om ook eens lijfelijk bij je aan te wippen.
      Met vriendelijke groetjes,
      Joke sk

      Verwijderen
  2. wat een leuk kaartje
    groetjes Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je complimentje Marleen.
      Groetjes,
      Joke sk

      Verwijderen